Uľahčenie na každom kroku
Faktúry sú síce fajn – už len preto, že znamenajú blížiace sa peniaze, ale fakturácia sama osebe býva v niektorých svojich podobách zbytočne zložitá. Začínajúci podnikatelia majú čo robiť, aby zvládli vlastné podnikanie, zorientovali sa v zákonných ustanoveniach a úradníckych požiadavkách, a popritom ešte fungovali ako podnikatelia aj súkromné osoby.
Nikto nemá čas zbierať dáta a vytvárať pre seba databázy. Každý chce faktúru iba vystaviť a odoslať. Avšak databázy majú svoj zmysel:
- zjednodušujú administratívu;
- poskytujú ekonomický prehľad: kto je najväčší odberateľ, ktorý produkt je najpredávanejší či najziskovejší, a ktorý prináša najvyššiu pridanú hodnotu pri najnižších vstupoch;
- takže uľahčujú aj ekonomické rozhodovanie a plánovanie.
Skĺbenie zadávania „natvrdo“ a vytvárania databáz
Začínajúcim podnikateľom teda najlepšie poslúži riešenie, ktoré umožňuje:
- zadávať položky do faktúr „natvrdo“ (priamo, bez výberu z databázy);
- zadávať „natvrdo“ aj dodávateľa – ideálne importom z ARES pomocou IČO;
- automaticky ukladať fakturované položky a odberateľov;
- spárovať dáta a vytvárať:
- prehľady príjmov a výdavkov:
- podľa položiek aj odberateľov;
- prehľady ziskov a marží v percentách aj v absolútnych čiastkach;
- prehľady rozdelené podľa jednotlivých činností.
Ako znížiť finančnú náročnosť výberu fakturácie?
V online fakturácii sa bežne ponúka tarifa ZADARMO, v niektorých prípadoch aj skúšobné obdobie na vyskúšanie vyšších taríf. Na začiatku je dobré vybrať si službu, ktorá ponúka oboje.
Nielen, že si môžete „ohmatať“ tarifu, ktorá by Vám vyhovovala – a zároveň si spočítať náklady na ňu, ale môžete aj najprv fakturovať v obmedzenom režime tarify ZADARMO, obvykle limitovanom na tri faktúry mesačne – niekedy aj podľa počtu kontaktov odberateľov či fakturovaných položiek.
Pri výbere z platených fakturácií sa zamerajte iba na tarify bez obmedzenia počtu faktúr, kontaktov a položiek. Ďalej je vhodné uvažovať dopredu a siahnuť po riešení, ktoré sa nielen jednoducho ovláda, ale ponúka aj napojenie na účtovníctvo, administratívu, CRM či prístup pre účtovníkov. A ak budete uvažovať o vzdialenejšej budúcnosti, malo by byť schopné rásť s vaším podnikom:
- integrovať skladovú evidenciu či byť s ňou prepojené;
- ponúkať vývojárske rozhranie API na prepojenie s ďalšími programami;
- byť dostatočne variabilné: ponúkať vám špecifické moduly a funkcie na mieru.
Posledná položka je výrazne ovplyvnená ústretovosťou vývojárov voči konkrétnym požiadavkám klientov.
BitFaktura: rastie s podnikateľom
S nárastom vašej činnosti, množstva tovaru, administratívy či počtu pobočiek firmy, ľahko prejdete k rozšírenejším tarifám. A to nielen skokovo – na vývojárov BitFaktury sa môžete obrátiť aj so špecifickými požiadavkami a rozšíriť svoju fakturáciu iba o konkrétne (alebo ešte zatiaľ nenaprogramované) moduly.